grattis min älskade unge!

7 månader idag! <3

Var o storhandlade idag, åh gud jag har sån ångest!
Har också läst att burkmat inte är lika bra som hemlagad, jag har gjort mat själv, många gånger, men ungen vill inte ha :/ tydligen godare med koncerverat ;)
Men jag vill vara lika duktig som min vän linda :) hihi, TIPS!!!
Känner mig som en jätte jätte dålig mamma när jag handlar burkar och jag ser hela affärens människor glor ner i vagnen och tänker, jaha, en jävligt lat och dålig mamma, sen i kassan, man skämms! Ibland vill jag säga: JA mitt barn vill inte äta min mat!!!!!!! :) haha NEJ, släpp mina hjärnspöken! :) Jag försöker, det är det som räknas!

Vad gav ni erat barn vid 7 månaders ålder?
Pasta, potatis kött, fisk, fågel?
Har ni tips och ideer vad och hur jag ska göra så säg gärna till!
TACKSAM FÖR DE!

Linda - mamma till Liam

Liam var likadan han vägrade äta vanlig mat, han skulle ha burk. Så jag pratade med bvc och dom sa att fortsätta med maten. Så jag fick göra såhär: Att när han skulle ha mat, så gjorde jag mat och gav honom, han vägrade och så väntade jag typ 10-15 min och sen försökte igen och då var han ju hungrig så han började att äta. Och det gick typ bara en vecka sen åt han bara vanlig mat :) Var envis!

Och du är ingen dålig mamma bara för du ger honom burk :) kram

2011-03-11 | 08:02:20 | http://lindaperssonn.blogg.se/
Linda

2011-03-11 | 09:51:33 | http://buslinda
Linda

Klart du inte är en dålig mamma, Elin! Huvudsaken kraken får mat i magen, för guds skull! :) Majken ville inte heller ha hemmalagat först.. Det är först nu hon äter på "heltid".. Du får prova dej fram, alla barn är olika! :p

2011-03-11 | 09:53:17 | http://buslinda.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elin Lundqvist
Bor: årsunda
Ålder: 23

Övrigt: Mamma till Alexander, inredare av vårt hus, mammaledig och delvis arbetande! Det här är en blogg där jag beskriver mitt liv i både bilder och text.




RSS 2.0