TIPS!

just ja, gjorde egen potatispure med lite morötter i igår, hur bra som helst och den blir så mkt godare än köpt på burk.. Då vet man exakt vad man ger sitt barn.
Billigare och man slipper alla dessa glasburkar hemma!

gör så här:
Skala potatis och morötter, jag tog mest potatis, bara 1 morot till 3 potatisar.
skär dom i tunna skivor så dom kokas fortare
Jag hällde allt i en skål som jag har till en mixer och mixa direkt i skålen som jag sedan satt ett lock på, men stavmixer gå bra, mixa tills den är slät och fin, inga klumpar.
Tillsätt smör eller olja innan mixning.
Alexander älskade det!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elin Lundqvist
Bor: årsunda
Ålder: 23

Övrigt: Mamma till Alexander, inredare av vårt hus, mammaledig och delvis arbetande! Det här är en blogg där jag beskriver mitt liv i både bilder och text.




RSS 2.0