slit o slit!

.. har slitit lite här idag, hallen fick sig en liten omvandling, tog fram sågen och sågade bort en ful jävla spalje och hujeda mig vad stort och fint det blev :)
Så nu ska vi byta tapeter och golv, inreda efter min egen smak eftersom dom förra ägarna verkade vara kvar på 90 talet ;) bård är väl rätt ute har jag hör.. hhaha usch!

Tack för era kommentarer att ni läser, kul kul :)

Har vart sjuk här ett tag, men börjar återhämta mig sakta men säkert!
Så nu börjas det med träningen igen, säger jag och har nyss tryckt en kanelbulle.
dumma dumma mig.
Tips på hur man får bort "mamma" magen? och hur lång tid efter ett kejsarsnitt får man börja anstränga musklerna igen så som situps och lite häftigare rörelser? För nu promenerar jag bara i rask takt.
Det är över en månad sedan snittet gjordes, någon som vet?! Let me knööw!
Satt i doptankar för någon dagsedan och även idag, men jag ska hålla mig tills jag gått ner något kilo till, vill inte stå inför massa folk i en klänning eller liknande så som jag känner mig nu, nej fy då finns det med på kort sen och töntigt nog vill jag inte de, det räcker med att jag förnedras varje dag jag går förbi en spegel.. Så känner jag, trist men sant!
Både självförtroendet och självkänslan är borta, tyvärr.

Vissa har tur att gå ner allt på BB, jag har ca 15 cm i midjan kvar, 15 jäkla cm. usch hemska tanke.
Sen ammar jag ju inte heller så livmodern sjunker tillbaka långsammare, men tillbaka till min gamla kropp ska jag!

Nog om det, ska nog dammsuga nu när min lilla skatt sover så skönt.
Snart kommer älskling hem också så då ska jag dricka en kopp te och mysa ner mig i soffan med han.
Ha en bra kväll, pussokram!

Becca & baby

Du ska INTE göra situps, då fortsätter magen puta utåt :/ Gör plankan! Googla eller fråga om du vill veta mer om just plankan, min mage har blivit rätt platt utav den övningen. Gällande kejsarsnitt så låter en månad bekant, men jag är inte säker. Bästa är nog att ringa mvc och fråga :)



Kram!

2010-09-12 | 23:18:23 | http://grrsexymama.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elin Lundqvist
Bor: årsunda
Ålder: 23

Övrigt: Mamma till Alexander, inredare av vårt hus, mammaledig och delvis arbetande! Det här är en blogg där jag beskriver mitt liv i både bilder och text.




RSS 2.0