pyssel

Ja igår kväll gjorde jag lite ljuslyktor, älskar pyssel, älskar att skapa något av skräp som man egentligen ska slänga.


GÖR SÅ HÄR:
tomma glasburkar, dessa är gamla majonäsburkar.
Ta bort etiketten, smörj in glasburken i äggvita och rulla dom i strösocker och låt sedan stå en stund så det blir stelt och hårt.
Går även med citronsaft.
När det stelnat knyt ett sidenband runt toppen på burken,klarrrt! :)
Detta kallar jag höst mys!

petra

vilka söta !

2010-10-13 | 15:17:04 | http://petraamdal.blogg.se/
Caroline

Fiffigt Elin! :)

Kommer ihåg att jag gjorde såna när jag va liten. Måste köpa ägg imorgon och göra några lyktor, så mysigt ju!

2010-10-13 | 21:51:10 | http://carolineprim.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elin Lundqvist
Bor: årsunda
Ålder: 23

Övrigt: Mamma till Alexander, inredare av vårt hus, mammaledig och delvis arbetande! Det här är en blogg där jag beskriver mitt liv i både bilder och text.




RSS 2.0